A tárgy célja, hogy a hallgatók elsajátítsák az interaktív termékekhez kapcsolódó piaci termék- és szolgáltatástervezési, illetve üzleti alapokat, valamint fejlesszék a kommunikációs készségeiket. Célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek az aktuális piaci igényekkel, trendekkel, jellemző munkakörökkel és projektekkel. Az ezáltal megszerzett tudás segíti a későbbi elhelyezkedést, erősíti a felkészültséget. Helyismeretet ad lokális és globális szinten, és támogatja a szakmai magabiztosság, a szakmába történő belépéshez szükséges kompetenciák fejlesztését. Továbbá a hallgatók a féléves munka során megismerik a technológia hasznát és szerepét, illetve jelenlegi vagy emergens technológiákat. Ennek kapcsán többek közt adatvagyon alapú (big data), folyamatos analízissel és tervezéssel járó működési és tervezési modelleleket (Computational Design) ismernek meg, amik jellemzőek a kor digitális szolgáltatásfejlesztésére. A projekt-alapú tanulási tevékenységekben a hallgatók piaci kontextusra igazítva az információs architektúra tervezést, interfész tervezést, interakciók részletes tervezését, a digitális prototípustervezést és a felhasználói tesztelést tanulják tovább, elmélyítve alapszintű tudásukat, melyeket az Interakció design alapok tantárgy során szereztek. A tárgy egyaránt kitér a terméktervezés és a fogyasztói kultúra etikai aspektusaira, a technológiák által biztosított adat-alapú tervezésre és alapszintű jogi szabályzó környezetére.