A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatóval a kutatási-fejlesztési-innovációs (KFI) folyamatokat és megalapozza képességeit a KFI folyamatokban való részvételre; támogassa a KFI folyamatok természetéről, jellemzőiről, sajátos céljairól szóló tudás megszerzését; képessé tegyen kutatói teamekben való irányított munkavégzésre; erősítse a kutatási folyamatok és eredmények jelentőségének megértését.
A KFI tantárgy célja, hogy:
- támogassa a hallgatókat a KFI folyamatok megismerésében és az ebben való tapasztalatszerzésben;
- fejlessze a hallgatók kutatásmódszertani képességeit, innovatív szemléletét, és készítse fel őket kutató-fejlesztő teamekben való együttműködésre;
- támogassa a külső partnerekkel (akadémiai, piaci, civil) történő KFI együttműködést;
- támogassa a szakterületek közötti integrációt, átjárhatóságot;
- támogassa a csapatmunkát és az azzal összefüggő tervezésmódszertan átadását
A MOME olyan KFI tevékenységeket végez, amelyek a design, a művészet, a média, az építészet, a technológia, a kreatív ipar valamint az ezekhez kapcsolódó teória területén, a diszciplínák határait átlépve, azok módszereit kombinálva hoz létre új tudást, szisztematikus és kreatív módon. Ez számos különböző kutatási módszerrel érhető el például: design research, artistic research, tudományos alap- és alkalmazott kutatás, kísérleti fejlesztés, műszaki kutatás és fejlesztés, Mode 2 research, practice based research, kreatív innováció, kutatás- és innováció-menedzsment. A KFI tantárgy szempontjából a KFI fogalomköre ezért inkluzív módon, széles horizonton értelmezhető. A tantárgy gyakorlatorientált, de tartalmaz elméleti blokkokat. A tantárgy kurzusai során a hallgatók részben vagy egészben megismernek és alkalmaznak valamilyen KFI módszert, folyamatot, eszközt, illetve reflektálnak azokra. A kurzusok során a bemutatott KFI elemek alkalmazásra kerülnek, ill. az alkalmazott módszerek és KFI elemek kritikai értékelése is megtörténik.
A KFI tantárgycsoportoból három, 5 kreditértékű tantárgyat kell elvégezni összesen 15 kredit értékben.