elmeleti@mome.hu
+36 70 684 7110
A Design- és művészetmenedzsment mesterszak olyan szakembereket hivatott képezni, akik a kreatív iparágak bármelyikében szakmailag színvonalas, egyúttal finanszírozható projekteket, vállalkozásokat képesek menedzselni. Ezt a három pilléren (gazdasági, társadalmi, művészeti ismeretek) nyugvó oktatási programja teszi lehetővé, amely mind a négy félévben szakmai gyakorlattal egészül ki.
Intézetigazgató: Horányi Attila PhD
Szakvezető: Ébli Gábor PhD habil.
Szakfelelős: German Kinga PhD
Szakmenedzser: Hőrich Nóra
Oktatási titkár: Juhász Péter
Képzés hossza | 4 félév |
Következő indul | 2022 |
Napjainkban egyre izgalmasabb kihívás a design és a művészet területén egyszerre biztosítani a szakmai minőséget és a jól szervezett, finanszírozható működést. A Design- és művészetmenedzser MA szak gyakorlatias képzése mindkét szempontot érvényesíti. Olyan ismeretekre és készségekre helyezi a hangsúlyt, amelyek önálló, kezdeményező szerephez segítik az itt végzőket a kreatív iparágakban.
Szemináriumok, esettanulmányok, valós szakmai gyakorlatok során itt elsajátítható, milyen design- és művészeti projekteket érdemes kiválasztani, és hogyan lehet azokat színvonalasan és jól menedzselni; miként kell ezeket az értékeket hatékonyan kommunikálni, és milyen módokon vihetők sikerre nemzetközileg is.
A törzsanyagot jelentő alkalmazott művészeti és gazdasági tantárgyakon túl a képzés jogi, társadalomtudományi és más kapcsolódó ismereteket is nyújt. A számon kérő vizsgáztatás helyett a beszámolás problémaorientált feladatokon nyugszik. Ez olyan személyiségi elemeket fejleszt, hogy az itt mesterfokozatot szerzők képességeik reális tudatában, interdiszciplináris szemléletükre építve keressenek munkát a non-profit művészeti intézményrendszerben, a designvállalkozások üzleti szférájában, vagy a modern és kortárs művészet piacán.
Elhelyezkedési lehetőségek a képzés után: designvállalkozások; non-profit kulturális intézmények, közgyűjtemények; műtárgypiac, kiállítóhelyek; fesztiválok, előadóművészeti projektek; digitális kultúra; média, szaksajtó; felsőoktatás, közigazgatás.
Gazdasági ismeretek I. (Vállalkozások gazdasági és jogi környezete)A tárgy célja alapvető gazdasági ismeretek átadása... |
Gazdasági ismeretek II. (Vezetés és szervezés)A Vezetés és szervezés célja, hogy az eddig megszerzett gazdálkodási ismereteket bővítse és mélyítse... |
Gazdasági ismeretek III. (Marketing menedzsment )A tantárgy célja, hogy az eddig megszerzett gazdálkodási ismereteket marketing fókusszal bővítse és... |
Művészeti és kreatívipari ismeretek I. (For-profit művészeti és designvállalkozások)A kortárs művészet és design piacáról alapvető összefüggések átadása és egyes kérdésekörök... |
Művészeti és kreatívipari ismeretek II. (Modern és kortárs művészet- és designtörténet)A tantárgy (előadás és szeminárium) célja, hogy olyan művészet- és designtörténeti ismereteket adjon... |
Művészeti és kreatívipari ismeretek III. (Kiállításrendezés és művészetközvetítés)Cél, hogy a hallgatók a non-profit és for-profit kulturális intézményekre, vállalkozásokra jellemző... |