Kutatás-fejlesztés-innováció / 15 kredit

A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatóval a kutatási-fejlesztési-innovációs (KFI) folyamatokat és megalapozza képességeit a KFI folyamatokban való részvételre; támogassa a KFI folyamatok természetéről, jellemzőiről, sajátos céljairól szóló tudás megszerzését; képessé tegyen kutatói teamekben való irányított munkavégzésre; erősítse a kutatási folyamatok és eredmények jelentőségének megértését.

A KFI tantárgy célja, hogy:

  • támogassa a hallgatókat a KFI folyamatok megismerésében és az ebben való tapasztalatszerzésben;
  • fejlessze a hallgatók kutatásmódszertani képességeit, innovatív szemléletét, és készítse fel őket kutató-fejlesztő teamekben való együttműködésre;
  • támogassa a külső partnerekkel (akadémiai, piaci, civil) történő KFI együttműködést;
  • támogassa a szakterületek közötti integrációt, átjárhatóságot;
  • támogassa a csapatmunkát és az azzal összefüggő tervezésmódszertan átadását

 A MOME olyan KFI tevékenységeket végez, amelyek a design, a művészet, a média, az építészet, a technológia, a kreatív ipar valamint az ezekhez kapcsolódó teória területén, a diszciplínák határait átlépve, azok módszereit kombinálva hoz létre új tudást, szisztematikus és kreatív módon. Ez számos különböző kutatási módszerrel érhető el például: design research, artistic research, tudományos alap- és alkalmazott kutatás, kísérleti fejlesztés, műszaki kutatás és fejlesztés, Mode 2 research, practice based research, kreatív innováció, kutatás- és innováció-menedzsment. A KFI tantárgy szempontjából a KFI fogalomköre ezért inkluzív módon, széles horizonton értelmezhető. A tantárgy gyakorlatorientált, de tartalmaz elméleti blokkokat. A tantárgy kurzusai során a hallgatók részben vagy egészben megismernek és alkalmaznak valamilyen KFI módszert, folyamatot, eszközt, illetve reflektálnak azokra. A kurzusok során a bemutatott KFI elemek alkalmazásra kerülnek, ill. az alkalmazott módszerek és KFI elemek kritikai értékelése is megtörténik.

A KFI tantárgycsoportoból három, 5 kreditértékű tantárgyat kell elvégezni összesen 15 kredit értékben.  

 

További tárgyak

Experimentális Alapok

A tantárgy célja a formatervezői szakmai alapok, valamint az experimentális tervezői attitűd...

Experimentális Design

A tantárgy célja az experimentális, kísérletező attitűd fejlesztése és az innovatív tervezés elsajátítása...

Ipari Design

A tantárgy célja az ipari tervezés és az ipari szereplőkkel való együttműködés elsajátítása...

Szolgáltatás és rendszer

A tantárgy célja a szolgáltatás- és rendszertervezés elsajátítása...

Integrált Design

A tantárgy célja a teljes tervezési folyamat megértése, valamint a design holisztikus látásmódjának...

Tervezéstechnika és -technológia

A tantárgy célja a tervezési technikák és technológiák elsajátítása...

Design Ábrázolás

A tantárgy célja önálló, érzékeny alkotói-értelmiségi felkészültség elsajátíttatása. A tér-forma-fény-...

Mutasd mind