Kutatás-fejlesztés-innováció / 15 kredit

A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatóval a kutatási-fejlesztési-innovációs (KFI) folyamatokat és megalapozza képességeit a KFI folyamatokban való részvételre; támogassa a KFI folyamatok természetéről, jellemzőiről, sajátos céljairól szóló tudás megszerzését; képessé tegyen kutatói teamekben való irányított munkavégzésre; erősítse a kutatási folyamatok és eredmények jelentőségének megértését.

A KFI tantárgy célja, hogy:

  • támogassa a hallgatókat a KFI folyamatok megismerésében és az ebben való tapasztalatszerzésben;
  • fejlessze a hallgatók kutatásmódszertani képességeit, innovatív szemléletét, és készítse fel őket kutató-fejlesztő teamekben való együttműködésre;
  • támogassa a külső partnerekkel (akadémiai, piaci, civil) történő KFI együttműködést;
  • támogassa a szakterületek közötti integrációt, átjárhatóságot;
  • támogassa a csapatmunkát és az azzal összefüggő tervezésmódszertan átadását

 A MOME olyan KFI tevékenységeket végez, amelyek a design, a művészet, a média, az építészet, a technológia, a kreatív ipar valamint az ezekhez kapcsolódó teória területén, a diszciplínák határait átlépve, azok módszereit kombinálva hoz létre új tudást, szisztematikus és kreatív módon. Ez számos különböző kutatási módszerrel érhető el például: design research, artistic research, tudományos alap- és alkalmazott kutatás, kísérleti fejlesztés, műszaki kutatás és fejlesztés, Mode 2 research, practice based research, kreatív innováció, kutatás- és innováció-menedzsment. A KFI tantárgy szempontjából a KFI fogalomköre ezért inkluzív módon, széles horizonton értelmezhető. A tantárgy gyakorlatorientált, de tartalmaz elméleti blokkokat. A tantárgy kurzusai során a hallgatók részben vagy egészben megismernek és alkalmaznak valamilyen KFI módszert, folyamatot, eszközt, illetve reflektálnak azokra. A kurzusok során a bemutatott KFI elemek alkalmazásra kerülnek, ill. az alkalmazott módszerek és KFI elemek kritikai értékelése is megtörténik.

A KFI tantárgycsoportoból három, 5 kreditértékű tantárgyat kell elvégezni összesen 15 kredit értékben.  

 

További tárgyak

Fizikai számítástechnika

Robotikai, kinetikus, generatív szerkezetek analóg építésének és szoftvereinek vizsgálata a cél.

Kreatív kommunikáció

Konkrét és valós multimédia- online kommunikációs projektek tervezés-módszertani, gyártási...

Multimédia előkészítő stúdiumok 1.

Objektívalapú képalkotás alapszintű általános ismeretei, műtermi és szabadtéri gyakorlatok által...

Multimédia előkészítő stúdiumok 2.

Kreatív szoftverhasználati, online médiakommunikációs, multimédiás szerkesztések és kivitelezések...

Multimédia előkészítő stúdiumok 3.

Multimédiás projektek utómunkálatainak valamint az adatvizualizációs és további audiovizuális...

Multimédia előkészítő stúdiumok 4.

Multimédia stúdiumok teljeskörű technikai előkészítő, gyártásái, kivitelezési és utómunka ismereteinek...

Látványtan

A gyakorlati tantárgy célja a látványtervezési feladatok alapozása, előkészítése, szaktörténeti és...

Tervezési folyamat

Megvalósult, nemzetközileg elismert médiadesigni és médiaművészeti projektek ismertetése és...

Multimédia tartalomfejlesztés

Alkalmazott és autonóm médiaművészeti projektek (audiovizuális, multimédia, újmédia,...

Mutasd mind