A legfontosabb cél, hogy általános tájékoztatást nyújtsunk hallgatóinknak az interdiszciplináris érdeklődési terület meghatározó tendenciáiról. A félév végén a hallgatók ennek megfelelően ismerni fogják a designelmélet legalapvetőbb fogalmait, és legfontosabb kutatási területeit. Közkeletű tagolással három nagyobb témacsoportot érint a kurzus a félév során: 1) kutatás a designért, 2) kutatás a design segítségével és 3) kutatás a designról. Az első esetben a tervezést és a tervezési folyamat megértését segítő módszertani kérdésekről esik szó. Az elsőhöz szorosan kapcsolódó második lépésben a designer tudás (designerly ways of knowing, DWK) a művészi és tudományos tudásformáktól különböző sajátosságai kerülnek terítékre, egyúttal arra is rámutatunk, hogy a designkutatás interdiszciplináris módszertana miképpen termékenyítheti meg a műszaki, a természettudományos, illetve a humán- és társadalomtudományi kutatásokat. A harmadik lépésben pedig arra keressük a válaszokat, hogy a tervezett környezet hogyan formálja kulturális identitásunkat.