A többciklusú képzési rendszer
A Bologna-folyamat célja az európai felsőoktatás ésszerű harmonizációja. E folyamat eredményeképpen a Bolognai Nyilatkozatot aláíró országok felsőoktatási rendszerei egy nagy európai rendszer, az Európai Felsőoktatási Térség részeivé válnak 2010-ig.
A tagországok felsőoktatási rendszerei közötti átjárhatóság, a képzési programok közötti szabadabb mozgás csak néhány a többciklusú képzés előnyei közül. Az egységessé váló Európában egyre többen készülnek külföldi továbbtanulásra, munkavállalásra. Emiatt szükség van egy olyan egységes rendszerre, amelyben mindenki tudja, hogy az adott oklevél és a végzettség mire jogosít.
Mit jelent a többciklusú képzési rendszer?
Az egységes Európai Felsőoktatási Térséghez történő csatlakozást szolgáló többciklusú képzés (alap-, mester és doktori képzés) több választási lehetőséget teremt, ezzel több időt hagyva a hallgatóknak tanulmányaik során képességeik felismerésére.
Alapképzés
Az első képzési szint, mely 6-8 féléves. Fő célja, hogy lehetővé tegye a munkaerőpiacon való elhelyezkedést biztosító diploma megszerzését, ezért az alapképzés során a gyakorlati képzés kap nagyobb hangsúlyt. Ugyanakkor megfelelő elméleti alapozást nyújt a tanulmányok folytatásához mesterképzési ciklusban.
Mesterképzés
A második, az alapképzésre épülő ciklus általában 2-4 féléves, mely specializáltabb végzettséget ad, nagyobb elméleti hangsúllyal. A mesterképzés az előző, alapképzésben elsajátított ismeretek után többirányú szakosodásra ad lehetőséget. A többciklusú rendszer előnye, hogy bizonyos szakirányú alapképzés után nem csak az adott szakterülethez tartozó mesteri szint elvégzését engedi meg. Azaz pl. humán alapképzettségűeknek is lehetőségük van a közgazdaságtudomány valamely szakterületén elvégezni a mesterképzést, ha megfelelnek a felvételi követelményeknek.
Doktori képzés
A harmadik, három éves ciklus a tudományos fokozat megszerzésére készít fel.
E folyamatot követve a MOME is átalakította képzési kínálatát. A 2007/2008 tanévtől elindultak a BA szakok, a 2010/2011 tanévben pedig a mesterképzések. Az egyetem Doktori Iskolája DLA művészeti doktori oklevél kiadására jogosult.
A MOME által kiadott egyetemi okleveleket elismerik egész Európában. Az oktatás diákorientált és az oktatásszervezés az európai kreditrendszer alapján működik, mely lehetővé teszi a modern oktatási-tanulási módszerek bevezetését és a diákok mobilitását intézményeken belül és között.