Innovatív kurzusok a MOME-n
Top vállalatok szakmai támogatásával szerezhetnek naprakész ismereteket a hallgatók
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem idén tudástranszfer alapú partnerségekkel bővítette szakmai kapcsolatait, melyekhez elsőként a BE LIGHT!, a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Market Építő Zrt. csatlakoztak. A vállalatok közreműködésével zajlott a hallgatók naprakész iparági, gyakorlati kompetenciáinak bővítését támogató egyetemi kurzusheti program, amely az együttműködés intenzív és inspiráló formája. Az itt született ötletekből kerülnek ki azok a csapatok, akik részt vehetnek majd a MOME féléven át tartó KFI kurzusán, amelynek keretében lehetőségük lesz a vállalatokkal közösen továbbfejleszteni, megvalósítani terveiket, működő modelleket készíteni.
A tavaszi szemeszterben a MOME vállalati partnerei egy-egy aktuális pályázati témakiírással kapcsolódtak be a Kurzushétbe, és a további KFI-képzésbe. A KFI- képzés egy csapatban működő, piaci szakemberek közreműködésével zajló, design gondolkodásra alapuló interdiszciplináris oktatási forma, amelynek célja hogy megismertesse a hallgatókat a K+F+I folyamatokkal, ezzel lehetővé téve a kutatások menetének és az ahhoz kapcsolódó eredmények jelentőségének megértését.
A hallgatók a már jelenleg is futó KFI kurzusokon közösen, kutatói teamekben dolgozva fejleszthetik kreatív készségeiket, szerezhetnek tapasztalatokat a projektalapú munkáról. A BE LIGHT!, a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Market Építő Zrt. partnerségével a MOME valós piaci munkakörnyezetet, és egyedülálló felkészülési lehetőséget nyújt az egyetem hallgatóinak az idén tavasszal zajló képzés keretében.
A Market Zrt. a programban az építőipar jelenleg egyik legvitatottabb kérdését, az előregyártott betonelemek felhasználási lehetőségeit vizsgálta a MOME hallgatóival. A kurzus után két csapat kapott további lehetőséget ötleteik fejlesztésre, az egyik homlokzati elemekkel, a másik pedig előregyártott épületpáncélokkal foglalkozik majd.
A Be Light! Kurzushétre meghirdetett pályázatának keretében a hallgatók egy fiktív hotel közösségi terébe terveztek világításkoncepciókat. Az beérkezett erős koncepciók közül négy csapatot választott ki a zsűri, ők vehetnek részt a következő félévben a vállalattal közösen szervezett KFI kurzuson, amelynek keretében elkészíthetik koncepciólámpáik prototípusait.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a körforgásos gazdaság megismerésére ösztönözte a hallgatókat a divat- és textiliparban. A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok tagjai díjazásként nem csak a KFI kurzusok résztvevői lehetnek, de bekerülnek az ügynökség Young Talents mentorprogramjába is.
Hamarosan beszámolunk a kurzusok eredményeiről is, bemutatjuk, min dolgoztak a hallgatók a félév során.