mmagyari@mome.hu
+36 20 851 6345
egyetemi docens
egyetemi docens
Oktatási terület | Építészet |
Kutatási terület | rajz, ábrázolás, színtan |
Szervezeti egység | Építészeti Intézet |
2020 Habilitáció
2008 Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Tudományos fokozat: DLA (Doctor of Liberal Arts)
1983 Művészeti rajz, szerkesztő és ábrázoló geometria, valamint művészettörténet szakos tanár
1978 Intarziakészítő Szakmunkás
1976 Érettségi
idegennyelv ismeret: angol középfok
1983-1986 Ifjúmunkás Utcai Általános Iskola Budapest (rajztanár)
1995-97. Tanár a Szőnyi István Szabadiskolában, Zebegény
1986-1996 Magyar Képzőművészeti Egyetem Budapest (tanársegéd Gerzson Pál mellett)
1998-2000 Műteremvezető MIE-MOME
2000-től Rajzi műteremvezető, Építész Tanszék-Építészeti Intézet
2004 Államvizsga Bizottsági tag BME Rajz és formaismereti tanszék, Színdinamikai Szakmérnöki Szak
2006 Meghívott előadó Baross Gábor Műszaki Szakkollégium, Építész rajz (Cságoly Ferenc szerv.)
2006 Államvizsga Bizottsági tag BME Rajz és formaismereti tanszék, Színdinamikai Szakmérnöki Szak
2007 Meghívott előadó, „A rajzról” Építészeti Előadássorozat, Építészeti Kamara (Turányi Gábor szerv.)
2008 Államvizsga Bizottsági tag BME Rajz és formaismereti tanszék, Színdinamikai Szakmérnöki Szak
2009 Meghívott előadó MOME Doktori Iskola „Illúzió és Konvenció” (Zsótér László szerv.)
2010 Államvizsga Bizottsági tag BME Rajz és formaismereti tanszék,, Színdinamikai Szakmérnöki Szak
2010 Meghívott előadó, MOME Doktori Iskola „A vázlatról” (Marton Rozi szerv.)
2011 Meghívott előadó BME Rajz és formaismereti tanszék,,A rajzi megismerésről” (Répás Ferenc szerv.)
2012 DLA Bizottsági tag Kiss Sándor Lajos doktorandusz védésekor Magyar Képzőművészeti Egyetem
2015 DLA Bizottsági tag Borbás Péter doktorandusz védésekor MOME
2016. Opponens, Kecskés András DLA védés MOME
A MOME Építészeti Intézet jellegéből és sajátos igény-rendszeréből fakadóan meghatározza a rajzi képzés irányultságát. Tudható, hogy a rajzi festési, mintázási gyakorlatok az árny és térérzék, a megfigyelőképesség, a koncentráció, -- formáló, -- képességek fejlesztésének tradicionálisan igazolt, hatékony módszertani eszközei. Csupa olyan érzék, készség, képesség, tulajdonság melyekre bármely-kor művészének szüksége van. Ezért a rajzi gyakorlatok a rajzi megismerés beláthatatlanul széles tárházából azokra a rétegekre irányulnak, melyek az építész-képzésben kikerülhetetlennek tűnnek. Így a térábrázolással összefüggő tértani ismeretekre, a képiség, a színtani, és a tervezési komplexitást képviselő kompozíciós problémák kérdéskörére koncentrál. Felvállaltan kevésbé tárgyalva más lehetséges ábrázolási problémákat.