keszeg.anna@mome.hu
egyetemi docens
egyetemi docens
Oktatási terület | Elmélet |
Kutatási terület | divat, kortárs vizuális kultúra, populáris kultúra, médiakultúra, televíziós sorozatok |
Szervezeti egység | Elméleti Intézet |
Keszeg Anna (1981) a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetem magyar-francia, illetve filozófia szakán végzett, majd irodalomszociológiát tanult a Sorbonne Paris IV-on és civilizációtörténetet a párizsi École des Hautes Études en Sciences Sociales-on. Az École Normale Supérieure ösztöndíjasa volt. Doktori fokozatot az ELTE irodalomtudományi doktoriskolájában szerzett 2009-ben. 2008-tól média- és kommunikációtudományi képzésekben tanított a kolozsvári BBTE-n és a Debreceni Egyetemen. Tagja volt a DETECt—Detecting Transcultural Identity in European Popular Crime Narratives kutatási programnak, melynek keretei között a kortárs populáris kultúra Kelet-Európa képét vizsgálta.
Oktatott tárgyak:
- Szakmai autofejlesztés
- Projektfejlesztés
- Bevezetés a kommunikációelméletbe
Szakmai eredmények, publikációk:
Toft Hansen, Kim – Keszeg Anna – Kálai Sándor: From Remade Drama to Original Crime – HBO Europe’s Original Television Productions. European Review 2020 august, DOI: 10.1017/S1062798720001131
Les flâneuses de Zola: L’espace du grand magasin dans Au bonheur des dames et deux de ses adaptations à l’écran In: Anna, Gural-Migdal; Kálai, Sándor (szerk.): Émile Zola et Octave Mirbeau: Regards croisés, Paris: Editions Classiques Garnier, 2020. 129-142.
La capitale et la Transylvanie: Registres de l’espace dans la chick lit hongroise. Romanesques Hors-série 2019. 201-218.
Media nostalgia in Contemporary Hungarian Pop Music. Hungarian Studies 2017/31. 223-234.
Pour une histoire sociale de la mode hongroise. Études Finno-Ougriennes 2017/7.
What Their Clothes Tell Us about Those Girls. In: Richard Greene (ed.): Girls and Philosophy. Chicago (IL): Open Court, 2015, 163–173.
Divatjavak fogyasztása a Z generáció tagjainál: Az új trendszetterek. In: Törőcsik Mária (szerk.): A Z generáció magatartása és kommunikációja. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2015. 125–140.
Le cinéma, la mode, les réseaux et les créatifs: L’invention du marketing digital dans l’industrie de la mode. In: Sami Zlitni – Fabien Linénard (szerk.): La Communication électronique: enjeux, stratégies, opportunités. Limoges: Lambert-Lucas, 2015. 253–265.
I Went to the Window-Movies: Nick Knight and Daphne Guinness in the Fashion Windows of Paris’s Le Printemps. In: Delia Balaban – Ioan Hosu – Meda Mucundorfeanu (szerk.): PR Trend. Developments and Trends in Communication. Mittweida: Hochschule Mittweida, 2015. 181–193.
Les films de mode – auteur, autorité, autoritativité at notoriété dans le contexte d’un nouveau genre. In: Julia Bonaccorsi, Mélanie Bourdaa, Daniel Raichvarg (szerk.): Arts et Créations au prisme des TIC. Paris: Éditions L’Harmattan, 2015. 35-47.