Zip-Scene Konferencia harmadszor
Immerzív storytelling analóg és digitális környezetekben: VR/AR, videojátékok és egyéb digitális eszközök történetmesélési gyakorlatai művészeti, kulturális és egyéb területeken. Szeptember 30. és október 2. között ismét megrendezik a MOME-n a Zip-Scene konferenciát és díjnyertes alkotásokkal a VEKTOR VR szekciót.
Miért vágyunk ennyire új élményekre? Valóban újdonság az, hogy a történetmesélési gyakorlatok egyre több játékosított elemet tartalmaznak? A VR tényleg új élménylehetőségeket ígér? Fontos, hogy minden érzékszervünket bevonjuk egy immerzív környezet befogadására? Ezekre és hasonló kérdésekre is keresik a választ a Zip-Scene Konferencia immár harmadik kiadásában.
Szeptember 30. és október 2. között több mint 40 nemzetközi előadó "érkezik" fizikailag vagy online a MOME-ra, hogy kutatásaikat vagy alkotásaik módszertanát megosszák a közönséggel. Három keynote speaker kiemelten foglalkozik a bűvészettudomány, a biológia és az immerzív storytelling, videojáték valamint a VR kapcsolatával.
Külön érdemes kiemelni a két keynote speakert - Mika Johnson film- és VR-alkotót (október 1. 19 óra), illetve May Abdallát (október 2. 18.30), aki a múlt hétvégén nyerte el a Velencei Biennálé Grand Jury díját a Goliath VR című alkotásáért.
Vektor VR
A konferencia időtartama alatt ismét megszervezik a Vektor VR szekciót. Idén többek között olyan díjnyertes alkotások láthatók, mint a MOME-hoz is kötődő Uri és Michelle Kranot The Hangman at Home című VR-alkotása, amely a tavaly nyerte meg a Velencei Biennálén a legjobb immerzív produkciójának járó díjat; a lengyel VR Nightsss, amely idén a Sundance-en debütált; a Symphony of Noise VR, amely az IDFA-n is szerepelt, valamint Mika Johnson - Michael Karnapke Ilios című alkotása is. Emellett a kiállításon bemutatják a MOME IK Kreatív Tech Hubjának egyik alkotását is, illetve további produkciókat is.
A konferencia angol nyelvű.